Nowa benzyna E10 w pojazdach Barton

Nowa benzyna E10 w pojazdach Barton.

Oficjalne stanowisko producenta i właściciela marki Grupy BMB

 

Od początku stycznia na polskich stacjach sprzedawana jest nowa benzyna E10. Nowa u nas, bo w innych krajach Europy stosowana jest od wielu lat. W związku z nieco odmiennym składem tego paliwa od podstawowej benzyny E5 pojawiło się wiele plotek i niejasności. Dotyczą one bezpieczeństwa użytkowania i ewentualnego szkodliwego wpływu na silniki, skutkującego szybszym zużyciem ich komponentów. Oto oficjalne stanowisko w tej sprawie importera marki Barton. W skrócie – nie ma się czego bać!

 

Nowe paliwo 95 E10 różni się od wycofanego paliwa 95 E5 jedynie zwiększoną maksymalną procentową zawartością biokomponentów, czyli bioetanolu. W przypadku paliwa E5 stosunek procentowy wynosił maksymalnie 5%, w przypadku paliwa E10 jest to analogicznie 10%. Paliwo 95 ze zwiększoną ilością bioetanolu jest sprzedawane i używane przez obywateli krajów Europy Zachodniej w większości dostępnych tam pojazdów od co najmniej kilkunastu lat. W Polsce jest już obecne w każdej z sieci stacji paliwowych i bezpowrotnie zastąpiło dotychczasowe podstawowe paliwo 95 E5.

 

W związku z licznymi pytaniami, jakie napływały w tej sprawie do Grupy BMB, polskiego importera motocykli i skuterów marki Barton, prezentujemy oficjalne stanowisko firmy.

 

Pragniemy poinformować, że wszystkie pojazdy spalinowe z oferty Barton Motors wyprodukowane w 2010 roku i w kolejnych latach, są przystosowane fabrycznie do użytkowania zarówno na paliwach E5, jak i E10.

 

Jedynym wyjątkiem są modele dwusuwowe i gaźnikowe. W ich przypadku najlepszym rozwiązaniem jest tankowanie benzyny 98-oktanowej, która nie zawiera podwyższonej ilości bioetanolu mogącego może mieć wpływ na poprawne spalanie benzyny, jak i samą pracę silnika.

 

Jednocześnie zalecamy stosować pewną zasadę w przypadku odstawienia jednośladu na dłuższy okres. Przy postoju kilkumiesięcznym lub dłuższym może nastąpić separacja bioetanolu w paliwie, dlatego w momencie planowania takiego postoju pojazdu warto zatankować go paliwem 98-oktanowym, które jest w takich warunkach jest bezpieczniejsze.

 


Zobacz pozostałe wiadomosci