Zupełnie nowy silnik w Falconie 50
Norma EURO4 wymusiła na producentach dostosowanie pojazdów do wyższych standardów. Doceniany przez wszystkich skuter Falcon przeszedł gruntowną przemianę dostając zupełnie nowe serce.
Czerosuwowy silnik chłodzony powietrzem zastąpił dotychczas stosowany dwusów. Idzie za tym szereg zmian. Pojazd został wyposażony w elektroniczny gaźnik zapewniając tym samym mniejsze spalanie. Nowy Falcon jeździ prawie na samym powietrzu spalając jedynie 2,1 l benzyny na 100 km. Tak dobry wynik został osiągnięty poprzez zastosowanie bezstopniowej skrzyni biegów CVT. Użytkownicy tego typu skrzyń biegów doceniają jej płynność przełożeń oraz kulturę pracy zwłaszcza na niskich obrotach.
Zastosowanie lżejszego tłoka w silniku sprawiło, że uzyskiwana moc jest większa w stosunku do poprzednika, a w cylindrze występują mniejsze opory. Zintegrowana głowica cylindrów w precyzyjnie dobranym rozmiarze zapewnia dłuższą żywotność przy bardzo wysokich temperaturach. Zastosowanie łożysk najwyższej jakości spowodowało, że jednostka napędowa stała się bardziej pancerna i wydajna. Całkiem nowa konstrukcja skrzyni korbowej jest znacznie mocniejsza, a nieco wyższa waga sprawia, że silnik brzmi naprawdę dobrze, a drgania są mniej odczuwalne. Nowa bezobsługowa konstrukcja wszczepiona do Falcona generuje 4 KM mocy przy 8000 obr./min. i zapewnia znacznie dłuższą żywotność w stosunku do poprzednika.