Barton Hyper – poczuj ducha przygody z motocyklem 125
Wielkimi krokami nadciąga początek sezonu. Wiosna już puka do naszych drzwi, a razem z nią nowe malowanie Bartona Hypera. Motocykl w kolorze Sycylijska Pomarańcza został stworzony do dalekich podróży nie tylko poza asfaltem, ale także do codziennej walki z miejską dżunglą. Świetny wygląd, pełen zestaw kufrów, a do tego można nim jeździć z prawkiem B.
Motocykle kategorii 125 łączą w sobie wszystko, co najlepsze. Charakteryzują się niskim spalaniem, można je prowadzić posiadając prawo jazdy z wyłącznie kategorią B, a do tego ich możliwości pozwalają na jazdę w każdych warunkach. Barton Hyper jest wyjątkowym przedstawicielem swojej klasy pojemnościowej. Z rozbudowanymi owiewkami i offroadowym zacięciem, wyposażony w zestaw pojemnych kufrów, Hyper wygląda jak prawdziwy motocykl z kategorii turystyczne enduro. Ale razem z dopracowanym designem w parze idzie także solidna specyfikacja techniczna.
Nowością na sezon 2019 jest zupełnie odświeżone malowanie. W nadchodzącym roku, wraz z kolorami czerwonym oraz zielonym, Barton Hyper dostępny będzie w sprzedaży w inspirowanej naturą barwie Sycylijska Pomarańcza. Teraz nowy Hyper zwraca swoją uwagę dosłownie każdym aspektem. Zasilany elektronicznym wtryskiem silnik, pracuje zgodnie z normą Euro 4, co między innymi zapewnia odpowiednią czystość spalin. Normy homologacyjne spełniają także hamulce – układ tarczowy z przodu i z tyłu pracuje w systemie CBS. Dzięki temu, że hamulce przedni i tylny aktywują się jednocześnie, droga oraz stabilność hamowania znacznie się poprawia, co jest szczególnie pomocne w trudnych warunkach lub na luźnej, szutrowej nawierzchni.
Średnie spalanie na poziomie 3,3 litrów na 100 kilometrów, w połączeniu z 13-litrowym zbiornikiem paliwa zapewnia zasięg w okolicach 400 kilometrów. Pozwala to na planowanie dalekich tras niekoniecznie według umiejscowienia stacji benzynowych. Przy tak ogromnym potencjale podróżniczym nie bez znaczenia pozostaje obecność kufrów. Barton Hyper posiada dwa kufry boczne oraz topcase z tworzywa sztucznego, które zmieszczą ekwipunek dla dwóch osób na całą majówkę. Jednocylindrowa, czterosuwowa jednostka napędowa generująca moc na poziomie 9,7 KM w połączeniu z dopracowanymi przełożeniami skrzyni biegów zapewnia kompromis pomiędzy dynamicznym przyspieszeniem oraz wygodą podróżowania przy wysokich prędkościach.
Barton Hyper zapisuje się w kategorii motocykli przygodowych enduro. Dzięki długiemu skokowi zawieszeń, wysokiemu prześwitowi podwozia oraz obecności opon o szutrowym bieżniku, bez najmniejszych obaw można w podróży zjechać z asfaltowych tras lub walczyć z miejską dżunglą w codziennych dojazdach do pracy. Ważne są też felgi, których szprychowa konstrukcja zapewnia podwyższoną odporność na uderzenia oraz gwarantuje prawdziwie wyprawowy wygląd. Geometria motocykla została dobrana tak, aby zapewnić pozycję za kierownicą gwarantującą wygodę oraz pełną kontrolę nad motocyklem – również stojąc na podnóżkach w czasie podbijania szutrowych szlaków.