Barton Street-R – motocykl na ciężkie czasy

Tanie 125-tki wciąż cieszą się dużą popularnością. Dla jednych stają się pierwszym jednośladem, a dla innych ekonomicznym pojazdem do codziennego użytku. Street-R dobrze sprawdzi się w obu tych zadaniach.

 

Motocykl nie odbiega wyglądem od innych, współczesnych maszyn tej klasy. Agresywna sylwetka, podkreślona intensywną czerwienią ramy sugerują dobre osiągi i sportowy charakter. Nic bardziej mylnego. Street-R nie ma żadnych aspiracji torowych, nie jest przeznaczony dla kierowców, którym marzą się uliczne wyścigi. To maszyna o zupełnie innym przeznaczeniu.

Silnik

Bartona napędza jednostka Moretti. Oczywiście klasy 125. Osiągana moc 10,8 KM przy 8 500 obrotów na minutę znacząco odbiega od tego, co dziś oferuje nawet chińska konkurencja. Nawet Barton ma w ofercie mocniejsze motocykle, z silnikami zbliżającymi się do granicznych 15 KM.

Barton Street-R – motocykl na ciężkie czasy [dane techniczne, opis, test, cena]

Z drugiej strony, te niecałe 11 KM pozwala na wystarczająco dynamiczną jazdę w mieście, czy po wiejskich drogach. Spędziłem dzień na objazdach podwarszawskich miasteczek i wsi, gdzie co rusz wyskakuje ograniczenie prędkości do 40, a nawet do 30 km/h. W takich warunkach Street-R odnajduje się świetnie. Przyzwoite przyśpieszenia gwarantuje do około 50 – 60 km/h. Silnik współpracuje z pięciobiegową skrzynią. Biegi wskakują lekko, nie było problemów z ich wypadaniem. Jedynie wrzucenie luzu z jedynki jest trochę problemowe. Przedni hamulec nie powala skutecznością i trzeba dosyć mocno ścisnąć dźwignię, aby odczuć efekt. Dużo lepiej jest korzystać z CBS-u, wówczas motocykl wyhamowuje prędkość o wiele lepiej.

Barton Street-R – motocykl na ciężkie czasy [dane techniczne, opis, test, cena]

Wygoda

Motocykl jest stosunkowo niewielki, jednak pozycja jest wygodna, odprężona – sprzyja dłuższej jeździe. Kanapa nie jest obszerna, za to jest dosyć twarda. Choć podczas testów nie dała mi się we znaki, to jednak trzeba szczerze przyznać, że robiłem częste przerwy. Nie ze względu na siedzisko, a z uwagi na to, że gdy odbierałem Street-a miał przejechane zaledwie cztery kilometry i był na dotarciu.

Barton Street-R – motocykl na ciężkie czasy [dane techniczne, opis, test, cena]

Prosty cyfrowy wyświetlacz oferuje kilka podstawowych danych. Widoczność w pełnym słońcu, zwłaszcza świecącym z tyłu nie jest za dobra. Najlepiej widać prędkość i obroty. Gorzej jest z mniejszymi wskazaniami.

Kilka minusów

Testowany Barton to maszyna budżetowa. Ale też i Street-R nie udaje czegoś z wyższej półki. Ma być tanio, więc jest. Niska cena, niskie spalanie, niskie koszty części i eksploatacji. Jest ofertą dla tych, którzy nie oczekują fajerwerków, ale prostej, solidnej maszyny do częstych dojazdów, które nie będą rujnować domowych budżetów. W kilku miejscach widać oszczędności producenta. Plastiki nie są wysokiej jakości, podobnie jak przełączniki. Ale wszystko działa dobrze, do kierowcy nie dochodzą żadne stuki i skrzypienia. Istotniejsze od plastików, będą na pewno lusterka. Wymieniłbym je w pierwszej kolejności. Ramiona są za krótkie, a same lusterka za małe. Widziałem w nich przede wszystkim siebie.

Barton Street-R – motocykl na ciężkie czasy [dane techniczne, opis, test, cena]

Wydaje mi się, że lepszym pomysłem byłyby – może mniej efektowne – zwykłe okrągłe, z nieco dłuższymi ramionami. Dźwignia zmiany biegów wyposażona jest również w możliwość ich wrzucania stopą. Po co? Nie wiem. Nie spotkałem takiego rozwiązania w maszynach tej klasy. Stosuje się je głównie w cruiserach, chopperach. Przyznam, że zdarzyło mi się przypadkowo wrzucić bieg, gdy nogą szukałem bocznej stopki. Nie są to jakieś poważne wady i można je usunąć szybko i nie ponosząc znaczących kosztów.

 

Cena Bartona to 8 599 złotych. W obecnych warunkach, to bardzo atrakcyjna cena. Street-R oferuje też sprawdzoną jednostkę napędową i niskie koszty użytkowania. To po prostu tani, prosty i solidny motocykl, na ciężkie czasy.

Dane techniczne

Silnik: jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem

Pojemność skokowa: 124 cm3

Moc maksymalna: 10,8 KM przy 8 500 obr./min.

Rozruch: elektryczny/nożny

Skrzynia biegów: manualna, pięć przełożeń

Długość: 1 970 mm

Wysokość: 1 100 mm

Szerokość: 745 mm

Rozstaw osi: 1 360 mm

Waga: 124 kg

Dopuszczalna ładowność: 150 kg

Opona przednia: 90/90-17

Opona tylna: 120/80-17

Hamulec przedni: tarcza 240 mm

Hamulec tylny: tarcza 220 mm

Zbiornik paliwa: 11 l

Zużycie paliwa: 2,6 l/100 km

Gwarancja: 2 lata/ 12 000 km

Cena: 8 599 zł

 


Zobacz pozostałe wiadomosci